Miss Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Kim Honcoop - WaarBenJij.nu Miss Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Kim Honcoop - WaarBenJij.nu

Miss Saigon

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim

12 Augustus 2010 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Inmiddels zijn onze wegen gesplitst en zitten Paul en ik in Ho Chi Minh (Saigon) en zit Benji ergens in een te klein regenpak achterop de motor bij een leernicht. Volgens de laatste smsen maakt hij het goed ;-)

Paul en ik zijn gisterochtend rond 7u goed aangekomen met de nachttrein. We hadden een coupe met 4 bedjes voor onszelf, wat toch wel lekker was. Het leek een beetje op een gevangeniscel, maar uiteindelijk hebben we goed geslapen en was het een ideale manier van reizen. In Saigon aangekomen hebben we de stad verkend en heeft Paul 's middags het Reunification Palace bezocht. Dit was het voormalige ambtspaleis van de Zuid-Vietnamese president. Hier vielen de communisten binnen met een tank en namen de macht over.

Verder hebben we 's middags een tour geboekt naar de Cu Chi tunnels.
Deze hebben we vanochtend dus gedaan en hoewel het toeristisch was is het toch iets wat je gezien moet hebben. Tijdens de oorlog tegen de Amerikanen heeft de VietCong (Noord-Vietnamees leger) een stelsel van ondergrondse tunnels gegraven om zo de vijand slimmer af te zijn. De tunnels zijn zeer smal en echt gebouwd op de Vietnamezen. Paul is door een tunnel gegaan wat een hele ervaring was! Verder hebben we boobytraps gezien die de Vietnamezen gebruikten, indrukwekkend hoor! Nadat we terug waren van deze tour zijn we naar het War Remnants Museum geweest wat ook erg indrukwekkend was! Buiten stonden een aantal Amerikaanse legervoertuigen; vliegtuigen en helicopters. Binnen hingen honderden foto's van de gruweldaden die tijdens de oorlog plaatsvonden. Denk aan misvormde kinderen door het gebruik van Agent Orange (bestrijdingsmiddelen) en allerlei martelwerktuigen. Best heftig om hier door heen te lopen!

Vervolgens hebben we onze dag afgesloten met een lekkere cocktail op de 23e verdieping van het luxe Sheraton hotel met uitzicht over Saigon. Om hier te komen zijn we wel zeiknat geregend ;-)

Zo direct gaan we nog een hapje eten en vertrekken we morgen met een bus (6uurtjes) naar Phnom Penh (Cambodja). We zijn benieuwd!

We zullen zo nogmaals proberen om wat foto's neer te zetten, maar tot nu toe kost dat best veel tijd.

We keep in touch! XxX

• 12 Augustus 2010 - 12:18

Lisette En Ton:

hey kids,zat net ff achter de p.c en er kwam een berichtje,leuk.
    Weer heel wat indrukken opgedaan he,zou wat voor mij zijn,slaap ik de hele nacht niet.(ja paul het heeft met oorlog te maken he). Het begint alweer op te schieten nog ruim een week en dan....ja dan zien wij jullie weer,het is wel lang hoor. Maar goed geniet ze nog,pas goed op en doe de groeten aan Benji.Dikke kus.

• 12 Augustus 2010 - 12:19

Tante Ineke:

Jullie maken van alles mee he, van mooi tot lelijk,van lachen tot huilens toe.Wat veel indrukken. Zijn jullie onderhand nog niet toe aan vacantie, {lekker luieren en niks doen }Want dat hoort er toch ook wel bij.Of vind je daar nog wel tijd voor als je weer thuis bent. Nou Kim we moeten straks maar weer eens gaan lunchen, kunnen we lekker bij kletsen! Groetjes, ook voor Benji en paulus. En knuffel voor jou.

• 12 Augustus 2010 - 13:22

Ton:

Hoi luitjes,
    Ja je moeder had al wel een berichtje geplaatst maar ik doe dat toch ook nog even hoor. Voor Lisette zou het niet zo interressant zijn denk dat oorlogs gebeuren maar mij lijkt het verschrikkelijk interresant. Misschien komen wij er ook nog eens.Kim Senna heeft het geweldig naar zijn zin gehad bij karin hoor. Niet gejankt en fijn gespeeld met lara. Nou nog een week in cambodja waarnaar ik ook heeel benieuw ben. Jullie hebben eigenlijk een mooie verkenning gedaan voor ons. Het zal fijn zijn als jullie weer thuis zijn want we beginnen julie nou toch wel te missen hoor. Geniet nog van het laatste stuk van de reis.
    Groetjes,en een dikke kus
    Ton

• 13 Augustus 2010 - 08:22

Kees:

Hoi Paul & Kim
    Jullie hebben weer veel indrukken en ervaringen opgedaan lees ik. Zal zeer zeker interessant geweest die restanten van de Vietnam oorlog van nabij te kunnen aanschouwen. Veel over gehoord en gezien maar niet van zo dichtbij natuurlijk. Dat is dan toch net iets anders lijkt me. Geniet nog maar lekker, want het begint al weer op te schieten voor jullie. Ik heb verder geen nieuws vauit hier te melden. Het is hier nog steeds niet echt zomer met het wisselvallige weer ca 20 graden en op tijd een bui regen. Dan is de temperatuur bij jullie wel wat beter.
    Groetjes van mij en Jeanne.