Bangkok oriental city! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kim Honcoop - WaarBenJij.nu Bangkok oriental city! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kim Honcoop - WaarBenJij.nu

Bangkok oriental city!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim

19 Augustus 2010 | Thailand, Bangkok

Vanuit het 4e land weer een berichtje!
Inmiddels zijn we aangekomen in Bangkok waar we een leuk hotel hebben op Khao San Road. Dit is de plek waar alles gebeurt, overal winkeltjes, eetkraampjes, mensen en gezelligheid!

De busreis vanuit Cambodja naar hier is goed gegaan (voor 8USD een hele dag onderweg). Tegen de avond aangekomen in Bangkok wat toch weer wel vertrouwd aanvoelt.
De eerste ochtend hier zijn we naar de beruchte gevangenis BANG KWANG (Bangkok Hilton) geweest. Paul en ik hebben deze vakantie beide het boek "The Damage Done" gelezen van Warren Fellows. Dit gaat over een Australier die in Bangkok gepakt is voor heroine smokkel en vervolgens 12jr onder verschrikkelijke omstandigheden hier gezeten heeft.
Via het water met een locale boot was het iets van 30min varen. Bij de gevangenis aangekomen kon je niemand bezoeken tenzij je een naam wist. En door research vooraf konden we zeggen dat we voor Rien P. kwamen. Van het ene kantoortje werden we naar het andere kantoortje gestuurd en moesten we van alles invullen, wat is gelukt! Best knap aangezien er niks in het Engels vermeld stond en we toch een beetje bang waren van de bewakers.
Uiteindelijk konden we naar binnen en kwamen we terecht op de binnenplaats waar omheen alle bezoekershokjes waren. We moesten een poosje wachten, maar uiteindelijk kwam Rien aangelopen en konden we via een telefoon met hem praten. Er zat ongeveer 1,5mt tussen ons in en tralies en glas aan beide zijden. Een boeiend gesprek en aangezien de bewaker dronken was (wat normaal schijnt te zijn) konden we dubbele tijd met hem praten (1uur totaal). Om ons heen zaten veel vrouwen met kinderen die hun mannen kwamen opzoeken. Er zat echt van alles in die gevangenis! De gevangen met een blauw shirt aan zaten in een "normale" cel en de oranje in een isoleercel van 1 bij 2mt voor 3 maanden. Het gros van de gevangenen die wij zagen waren oranje gekleed.....
Na ons indrukwekkende bezoekje aan de gevangenis zijn we terug naar ons hotel gegaan en hebben wat aan het zwembad gelegen. 's Avonds zijn we de velen kraampjes afgestruind en hebben we lekker wat gegegeten.
Vandaag scheen de zon (eindelijk) en heb ik aan het zwembad gelegen en is Paul een stukje gaan lopen. Vanavond vliegt Benji naar Bangkok en kunnen we nog 1,5 dag met z'n 3en hier afsluiten. We zijn benieuwd naar zijn verhalen!
Morgen willen we nog een bezoekje brengen aan Prince Palace (hotel waar we 2x eerder hebben gezeten) om daar een lekkere cheeseburger te eten. En daarbij zouden we nog wel een pingpong show willen zien, gewoon omdat we zo sportief zijn ;-)

Zaterdag vertrekken we om 17.30u naar Dubai en gaan we daar voor 16uurtjes totaal Dubai in.

Dit is nog niet het laatste berichtje hoor... We keep in touch!
Houdoe, XxX

• 19 Augustus 2010 - 08:07

Tante Ineke:

Hey jullie drie, blij weer wat te horen. Ik vind het goed van jullie om 'n gevangene te bezoeken. Deze man zal waarschijnluk niet zo vaak bezoek ontvangen, en zal blij zijn om weer eens 'n nederlands stem te horen.Deze vacantie is wel heel gevarieerd he. Kun je al die indrukken wel verwerken Kim? Want het zijn er zoveel. Wat heb je straks veel te vertellen als je weer thuis bent.
    Geniet van de laatste dagen.En alvast 'n goeie terug reis.xxxx

• 19 Augustus 2010 - 14:10

Ton En Mama:

hoi luitjes,
    weer een aparte indruk opgedaan denk ik want je gaat niet zomaar een gevangenis bezoeken. Ben wel benieuwd hoe de leefomstandigheden daar zijn maar dat horen we wel als jullie weer terug zijn.wij hebben inmiddels al weer wat gehoord van jack (greenwood) dus die hoef je niet meer aan te spreken hoor. Geniet nog even van de laatste dagen daar want zondag is het weer hollands. Het weer wordt geloof ik wel wat beter dus dat is wel fijn. Nou tot zondag, dan kunnen we weer lekker bijpraten. Groetjes en dikke kus van ons x

• 19 Augustus 2010 - 14:30

Kees:

Hoi hier zijn we weer.
    Ik had al eea gelezen via SMSje van de gevangenis. Wel spannend lijkt me en zoals tante Ineke zegt, die man zal wel blij geweest zijn om 1 uur met nederlanders te kunnen praten. Is zijn jaar ook weer goed. Jullie zijn in ieder geval weer veilig in Bangkok. Nu Benji nog en is alles weer compleet. Jullie komen wel met mooi weer terug want de vooruitzichten hier zijn goed, Ca 25 graden. We zien jullie zondag op het vliegveld. Tot het volgende verslag. Groetjes Kees & Jeanne

• 22 Augustus 2010 - 10:45

Tante Ineke:

Hallo musketiers.
    WELKOM THUIS.
    Ik hoop dat jullie 'n goeie vlucht hebben gehad zonder al te veel ongemakken.Jullie hebben alleen deze dag om te bekomen want morgen kunnen jullie er weer tegen aan. Tja aan alles komt 'n eind, jammer he! Ga maar weer hard sparen zodat er weer 'n mooie en avontuurlijke reis volgt.voor alle drie .'n dikke knuffel.