Weer een nieuw avontuur! - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Kim Honcoop - WaarBenJij.nu Weer een nieuw avontuur! - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Kim Honcoop - WaarBenJij.nu

Weer een nieuw avontuur!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim

05 Augustus 2007 | Thailand, Krabi

Aangezien we nu in een hotel zitten met internet, kunnen we er weer een klein berichtje op zetten. Blijft leuk toch?!

Na ons verblijf op Koh Tao hebben we gisterenavond (zaterdag) om 21u de nacht boot gepakt naar Surat Thani (zie kaart). Dit ging niet zonder slag of stoot....

Het begon al met het wensen van "good luck" van de mensen in het hotel, restaurant en zelfs bij de wasserete. Hoezo dachten wij dan? Ok, 's middags met het snorkelen was de zee al vrij wild en stonden er inderdaad wat golven, maar dat zal toch wel meevallen als je op een slaapboot zit?! Nou niet dus, deze slaapboot bleek een drijvend hondenhok te zijn, haha. Ze hadden er maar wat dunne matrasjes ingedonderd en hier en daar een zwemvast en dan was het goed. Bij binnenkomst kreeg je een nummer van je plek en weltrusten!
Heel de boot zat vol met jongelui en zolang we nog aan de kant lagen was het allemaal een dolle boel, gezellig kletsen, spelletje spelen, wat drinken, je kent het wel! Maar toen.....

De boot begon te varen en ontzettend te schommelen en te klappen... De zee was dus absoluut niet rustiger geworden, integendeel! Het ging flink tekeer en naarmate de tijd vorderde, hoe meer mensen begonnen te zweten, bleek te zien en naar de wc te lopen. Gelukkig hadden wij 3 nergens last van en konden wij dit tafereel mooi aanschouwen. Uiteindelijk was bijna de helft van de boot ziek en dan ook echt goed ziek. Er werd van alle kanten uit de ramen gespuugd of zelfs tegen de ramen. Paul en ik bleven lekker liggen en Benji heeft heel de nacht wat rond gelopen en bekertjes water uitgedeeld. Het was echt te zot voor woorden, maar we moeten er nu (en eigenlijk toen ook al omdat wij niet ziek waren gelukkig) om lachen.

Na deze zeer interessante boottocht kwamen we om 's ochtends 5u aan in Surat Thani. Hier was natuurlijk nog niks te doen, dus hebben we maar een hotel gezocht en hier nog geslapen tot 10u. Vanuit hier hebben we vandaag de bus gepakt naar Krabi. Deze trip duurde 3 uur en was goed te doen in een goede bus. Aangekomen op Krabi zijn we met een taxi richting het strand gegaan en hier hebben we nu een hotel. Voor omgerekend 25 euro zitten we in een mooi hotel en gaan we morgen maar wat aan het strand liggen ofzo. De heren moeten wel uitkijken want Paul heeft allemaal blaasjes (zonne-alergie) en Benji is verbrand en aan het vervellen), dus ik heb maar even factor 50 gekocht, haha..

Verder niet veel nieuws, morgen gaan we kijken voor een dagtocht naar iets en we willen dan ook weer doorreizen naar Koh Phi Phi (overmorgen).
We hebben het nog goed naar ons zin en de Thaien blijven super mensen! Altijd vriendelijk met een glimlach. Daar kunnen wij in Nederland nog veel van leren.

Tot het volgende bericht!!

Dikke kus van Kim en de mannen.

• 05 Augustus 2007 - 16:45

Lili:

he kimmy, je hebt wel geluk gehad dat je niet ziek bet geworden denk....

en kwam gister nog je mam tegen op t terras van bruxelles!

xlili

• 05 Augustus 2007 - 20:10

Brigitte :

hoi benji kim en paul geweldig wat jullie daar allemaal zien en doen ,ik blijf jullie vanaf nu volgen groetjes tante brigitte

• 05 Augustus 2007 - 23:36

Kees:

Hoi zeelieden.

Levensgevaarlijk om met zo'n boot mee te gaan volgens mij. Jullie liever als ik hoor. Paul moet meer uit de zon blijven of meer smeren is het advies.
    Janneke van Engelen heeft jullie siteadres nu ook en zou ook een reactie plaatsen, want zij is afgelopen woensdag teruggekomen uit Thailand.

Tot horens weer en nog bedankt voor jullie kaartje en sms berichten op mijn verjaardag.

• 06 Augustus 2007 - 16:30

Mama En Ton:

hoi hoi kijk ik wist wel dat jullie niet zeeziek zouden worden,het zit in je bloed he za'k moar zegge. Maar dat wil niet zeggen dat ik het niet wordt,werd al zeeziek van het verhaal haha.
    nou tot gauw weer. dikke kus van ons.

• 06 Augustus 2007 - 20:15

Tante Ineke:

Ik vond het toch wel lachen hoor, maar mij lijkt wel dat als je anderen zo ziet en hoort kotsen dat je dan ook zelf braak neigingen krijgt.Kunnen jullie straks wel weer leven in alle luxe van thuis?Steeds is het weer 'n verrassing als ik jullie berichtjes lees.Groetjes en kus.

• 06 Augustus 2007 - 23:27

Freya:

Ik moet zeggen dat dit erg grappig is om te lezen... en o zo herkenbaar! Zeeziek is niet grappig... hahaha!!! Heej maar zo te lezen hebben jullie het enorm naar jullie zin daar! En wat een leuke foto's! paradijsje hoor...
    XXXX Freya

• 07 Augustus 2007 - 08:34

Bram:

Hallo hallo,

Zo te zien hebben jullie het super daar! Beter als 45 uur per week werken :s
    Hoorde van Annet dat jullie deze site hadden. Echt hele leuke verhalen en mooie foto's.. Onwijs veel plezier nog! Ben eigenlijk stiekem wel jaloers...
    Zie jullie nog!

Kus + de groenten!

• 07 Augustus 2007 - 19:14

Esther Van Gils:

Nou het klinkt echt super leuk allemaal!!
    Nou blijf smeren :-) en veel plezier nog ( maar dat zal wel lukken)

groetjes

• 07 Augustus 2007 - 19:42

Efes En Patrick:

Het is leuk om te lezen hoe het jullie allemaal vergaat. Toch zijn we erg beniewd naar jullie eigen verhalen. Geniet er maar lekker van want voor je het weet is het voorbij. Tot snel en nog veel plezier. De foto's zijn trouwens erg leuk om te bekijken.

Groetjes Efes en Pat