Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Kim Honcoop - WaarBenJij.nu Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Kim Honcoop - WaarBenJij.nu

Koh Tao

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim

04 Augustus 2007 | Thailand, Koh Tao

Zo, we zijn inmiddels weer een paar dagen hier op het eiland.

Nadat we met de boot hier aangekomen waren, stonden er veel proppers klaar om mensen naar hun huisjes te lokken.

Uit de Lonely Planet hadden we het Seashell Resort gevonden. Maar helaas... de Lonely Planet gids was al wat verouderd en de aanduiding van Low Budget bleek niet meer te kloppen.
Ook hier bieden ze kamers aan met een combinatie van een duikcursus van minimaal 3 dagen.
Daarbij waren er geen kamers meer behalve een huisje voor 3250 Baht.

Ja, die is gek !!

Dus gingen Benji en Kim er op uit om een andere accommodatie te zoeken.
Dat lukte en we konden weer met onze tassen op pad.

Het bleek een goede keuze te zijn geweest. We zitten nu dicht bij het strand en een aantal leuke strandtenten waar je lekker kunt eten.

Gisteren was een luierdag en hebben we weinig gedaan. Vandaag daarentegen hadden we een actieve dag.
We moesten om 9:00 uur klaar staan om met een longtailboot te gaan snorkelen.
We zouden rond het eiland varen en verschillende snorkelplaatsen aandoen.

Zo gezegd, zo gedaan. We checkten uit, zetten onze tassen bij de receptie en liepen naar de toeter van de snorkels.
Het begon al lekker. Het pijpje van Kim bleek niet compleet te zijn waardoor er water in zou komen. Dus moesten we na 5 minuten lopen, weer terug om deze verwisselen. Daarbij vergat de kaptein de flessen water zoals op het reclamebord aangegeven stond, dus moest hij weer snel teruglopen.
Tijdens het varen zouden we ook een eiland aandoen waar haaien rondzwommen.
Super natuurlijk !!!
Alleen door de golven en de wind was het niet mogelijk om daar aan te meren.... Shit !!!

Ondertussen kwamen we op mooie snorkelplekken en we zwommen tussen de felgekleurde vissen. Ze warwen erg nieuwsgierig dus kwamen ze ook dicht bij je in de buurt. Zeker wanneer iemand iets te eten bij zich had.

Foto's hiervan kunnen jullie, evenals die van de Ful Moon Party (toestel Kim zonder pc-kabeltje), thuis pas zien aangezien we deze met een onderwatercamera gemaakt hebben met een ouderwets rolletje erin.

We voeren door en zo kwamen we er achter dat er steeds meer dingen niet verliepen zoals volgens het reclamebord zou moeten.
De beloofde lunch kregen we niet, het beloofde fruit kregen we niet, de koffie of thee niet en dus waren we uiteindelijk verplicht om op het mooiste eilandje in het noorden van Koh Tao een dure lunch(900 Baht) te nemen, terwijl deze inclusief zou zijn !!

Zulke dingen ontstemde ons en bij terugkomst aan wal, hadden we niet het idee dat we het resterende bedrag nog volledig zouden gaan betalen.
Natuurlijk werd dit een discussie waar het hele drop dan meteen aan mee doet vanwege het taalprobleem, die uiteindelijk opgelost werd door slechts tweederde van de prijs te betalen.

Tja... met de lunch erbij waren we nog duur (ach ja... voor Thaise begrippen dan)uit. En dat terwijl we nog 2 uur korter weg waren geweest dan de bedoeling zou zijn. Nooit daar naartoe gaan luidt dus het advies !

Zometeen gaan we even ergens proberen te douchen en dan pakken we vanavond de nachtboot naar Suratthani. Dit is het vasteland en we willen vanuit daar naar Khao Sok National Park.

Daar zullen we waarschijnlijk onder begeleiding van een gids het park verkennen met een overnachting in het park.

Daarna zullen we richting Phuket, Krabi, Koh Phi Phi gaan. Maar het weer schijnt er niet zo best te zijn, dus we gaan dit op een later tijdstip nog maar eens goed bekijken.

We zijn benieuwd !!

Tot zo ver weer een update. Tot gauw en bedankt voor jullie leuke reacties !!

Groetjes van ons

• 04 Augustus 2007 - 12:36

Ton En Lisette:

Ja helaas, soms gaat het wel eens niet zo als het zou moeten gaan. Al met al zal het toch weer een mooie ervaring zijn geweest zo te zien aan de foto's. Veel plezier verder. weer benieuwd naar jullie volgend verslag. Doeiiiii

• 04 Augustus 2007 - 12:55

Kees:

Jammer dat je tocht niet zo goed verliep als was beloofd. Wel mooie omgeving volgens de foto's. Wees voorzichtig he met die gekleurde haaien (haha).
    Groetjes vanuit het zeer zonnige en warme Chaam.

• 05 Augustus 2007 - 08:57

Tante Ineke:

Zeg jongelui, jullie moeten toch wel intens genieten daar,het ziet er prachtig uit.goeie foto's ook weer.
    Weten jullie wel zeker dat je weer naar huis zullen komen? Ben benieuwd naar de onder water foto's.Groetjes en dikke kus van mij.

• 05 Augustus 2007 - 15:32

Adri Heijblom:

Ik zie de foto's en jullie verhaal vandaag voor het eerst. Ik kan best begrijpen dat jullie genieten en met toffe verhalen thuis zullen komen. Groetjes van Henny en mij