Finito... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kim Honcoop - WaarBenJij.nu Finito... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kim Honcoop - WaarBenJij.nu

Finito...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim

14 Augustus 2007 | Thailand, Bangkok

Zoals beloofd nog een berichtje na ons laatste avontuur.

We zijn zondagochtend vroeg opgehaald bij ons hotel in Phuket om vervolgens 200km naar Khao Sok National Park te rijden. Samen met nog 3 anderen zijn we toen een trek gaan maken op de rug van een olifant. Het was de tweede keer deze vakantie, maar het blijft leuk om te doen. Deze keer gingen de olifanten ook echt off road, dus dat was af en toe best wel even spannend. Na de tocht mochten we ze allemaal nog even banaantjes voeren, die waren dan ook zo op.

Vervolgens werden we in een busje afgezet bij het kamp, waar wij ‘s avonds ook zouden slapen. Hier hebben we lekker geluncht, om daarna met de kano de nutuur op en rond het water te gaan verkennen. We hebben hier mooie dingen gezien en ook een aantal dieren zoals slangen. Na een tocht van 2 uur prachtig weer begon het de laatste 5 minuten te regenen. Maar ach dit geeft niks…

Terug aangekomen bij het kamp namen we afscheid van onze 3 medereizigers, die hadden namelijk maar een dag geboekt. Wij hadden toen vrije tijd in het kamp, waar ook een aantal gezinnen woonden. Er lag een kabelbaan genaamd “flying fox” over de rivier en onze held Paul moest deze natuurlijk even uitproberen (zie foto’s).

Onze gids Rong had nog een extra uitstapje voor dat we zouden gaan eten, namelijk een bezoek aan een grot gelegen aan het water waar je honderden vissen kon voeren. Leuk om te doen!

Terug bij het kamp zijn we bij de mensen gaan zitten en hebben we samen spelletjes gespeeld en gebrekkige engelse gesprekken gevoerd, er heerste een erg gezellige sfeer. Als huisdier hadden ze een baby Gibbon (aapje), en hier hebben we dan ook het nodige om gelachen en mee gespeeld. Wij hadden in het begin van onze vakantie houten Jenga en dammen gekocht en dit viel goed in de smaak bij de kinderen.
Tussendoor werd er van alles te eten van de BBQ op tafel gezet en hier hebben we dan ook lekker van meegesmuld.
Na nog wat gezellig te hebben gekletst en gedronken, gingen we op tijd ons hutje in, onder de klamboe...

De volgende dag zijn we samen met onze gids Rong om 9 uur de jungle ingetrokken om een trek af te leggen. Van te voren werden wij gewaarschuwd dat er veel bloedzuigers zouden zitten, dus we moesten een lange broek aan en deze in onze sokken stoppen. Ook wist onze gids een handig foefje, namelijk azijn opspuiten. Dus dit hebben we gekocht en het heeft inderdaad goed geholpen. Wij hadden alle drie geen bloedzuigers (gelukkig) en onze gids had er 2, hahaha
Voor het eerst deze vakantie merkten we dat het regenseizoen was, want aan het einde van de trek kwam het met bakken uit de lucht vallen. Dus wij helemaal blij, we konden namelijk voor het eerst en laatst onze poncho gebruiken!
De trek was leuk en af en toe weer vrij intensief, we hebben mooie dingen gezien en gehoord en het was een mooie afluister van onze superreis.

Eind van de middag waren we terug in het kamp en hebben we hier nog wat gegeten. Daarna werden we door de complete familie naar de bushalte (kant van de weg) begeleid.
Hier hebben we de bus naar Surat Thani gepakt om vervolgens ‘s avonds de nachttrein naar Bangkok te pakken. Hierin hebben we lekker geslapen en zijn we vanochtend om 11u in Bangkok aangekomen.

We zitten nu weer in ons vertrouwde Prince Palace hotel om hier de laatste uurtjes te slijten. Gezellig nog wat rondstruinen, eten, drinken en kletsen. Want wat hebben we samen veel meegemaakt en gezien. Dit is om nooit te vergeten en zeker voor herhaling vatbaar. De tijd is gevlogen, maar we hebben genoten van iedere minuut.

Thailand is een prachtig land en zeker een land om terug te komen. De mensen zijn zo lief, vriendelijk en behulpzaam en geven je altijd een glimlach. En wat zijn wij verwend in Nederland, waar wij onze auto met drinkwater wassen en zeuren over een lange werkdag of een bui regen. Nee wij zijn echt niks gewend vergeleken met wat deze mensen voor hun kiezen krijgen. Petje af hoor..

Nou tot in Nederland en dan krijgen jullie persoonlijk alles te zien en te horen! Tevens bedankt voor alle leuke en trouwe reacties, het was voor ons altijd weer leuk om te lezen!

Een dikke kus van de enige echte Thailand Toppers, Benji, Paul en Kim

• 14 Augustus 2007 - 13:02

Kees:

Dit is het laatste bericht. Weer van alles meegemaakt lees ik. Bedankt voor jullie regelmatige verslag. Regen ben je nu ook al aan gewend, dus hier is het dan geen verassing meer als het regent. Ik spreek jullie morgen op het vliegveld.
    Fijn te horen dat alles zo goed is verlopen en morgen dan weer veilig naar huis.

Groetjes.

• 14 Augustus 2007 - 17:40

Tante Brigitte :

Ik heb net jullie verslag gelezen van vorige keer,ik kijk in het postvak en ja hoor, jullie laatste dag zit er op,nou ja mijn reactie was wat laat, maar ik heb dan ook geen vakantie he!Alsnog een hele goede reis !!!!!

• 14 Augustus 2007 - 19:07

Ton En Mama:

nou jongens dat was het dan. Jullie hebben zeker een hele fijne vakantie gehad. we vinden het fijn dat jullie ook Azie hebben ervaren als een fijne streek om te zijn. Wij kunnen inderdaad een voorbeeld nemen aan die mensen daar. Nou een hele fijne en vooral goede reis terug naar ons eigen kikkerlandje waar het toch ook weer fijn is..........
    Groetjes en een dikke kus van ons

• 15 Augustus 2007 - 07:59

Lili:

en nu terugkomen!!! haha fijne terugweg!

gr lilian

• 15 Augustus 2007 - 08:59

Tante Ineke:

Wat heb ik genoten van jullie reis verslag,en het is net of ik ook afscheid ga nemen van 'n byzonder avontuur.Wat ga ik dit missen.Ik wens jullie 'n goeie reis terug.En zie jullie weer terug in ons Ulvenhout.Waar jullie ook weer zullen moeten wennen.Tot gauw.Kus van mij.