The beach - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kim Honcoop - WaarBenJij.nu The beach - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kim Honcoop - WaarBenJij.nu

The beach

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim

09 Augustus 2007 | Thailand, Bangkok

Gisteren zijn we aangekomen op Phi Pi Island en het is hier goed vertoeven!! Het eiland is absoluut niet groot maar wel mooi en gezellig! Maar ik zal eerst nog even vertellen wat we hiervoor hebben gedaan.

Afgelopen dinsdag zijn we vanuit Krabi met een "James Bond" tour meegeweest. Per longtailboot bezochten we het James Bond Island, flaoting village, monkey cave, temple cave en een klein national park. Het was een drukke dag, maar zeker de moeite waard (zie foto's). Het was die dag ook erg bewolkt dus een dagje weg kwam goed uit.

Gisteren hebben we dus de boot vanuit Krabi naar Koh Phi Phi gepakt en dit duurde maar 1,5 uur. Het toeristsche gedeelte langs de stranden is niet groot en we zitten in een simpel hotel mooi in het midden, ideaal dus! Na aankomst zijn we wat rond gaan rond lopen en het is te zien dat de tsunami hier is geweest. Phi Phi was ook het ergst getroffen met de meeste doden. Overal staan borden en hangen er aanplakbiljetten met vlucht routes. De helft van het eiland (restaurants, winkeltjes en hotels) zijn opnieuw gebouwd en de andere helft (voornamelijk de huisjes van de bewoners) zijn nog steeds niks. Toen we aankomen spraken we ook een man die veel vrienden en familie was verloren en die er nog kippenvel van kreeg, indrukwekkend hoor...

We hebben diezelfde middag nog een "sunset tour" geboekt op een boot, en dit was erg leuk. We hebben hier weer op verschillende plekken kunnen snorkelen en dit blijft prachtig, zo helder en zoveel mooie vissen en koraal! Ook zijn we langs de stranden gevaren waar de film "the beach" is opgenomen en eerlijk is eerlijk, het is net zo mooi als in de film. Verder mochten we vanaf de boot naar "Monkey Beach" snorkelen waar de apen los rondliepen. Wat zijn die beesten nieuwsgierig zeg en wat een lef. We hadden fruit gekregen om uit te delen, maar ze trokken het gewoon uit je handen. Ook vielen ze je gewoon aan (Benji dan) en het water inrennen had geen zin, want deze beesten konden goed zwemmen. De dag ervoor hadden we ook al apen gezien in de monkey cave, maar het blijft leuk!
Op de boot hadden we een groep nederlandse jongeren leren kennen, waar we 's avonds ook mee uit eten zijn geweest en gaan stappen. Het was erg gezellig en ik denk dat we vanavond weer gaan!

Morgenmiddag pakken we de boot naar Phuket. De tijd vliegt voorbij, maar we genieten van iedere minuut!

Ik ga de mannen wakker maken en dan lekker wat eten. Ik zeg tot snel weer!

Liefs Kim

ps: sorry voor de spelfouten, maar dit toetsenbord stamt nog uit de viking tijd.. (jaja.. de vikingen zaten hier vroeger!).

• 09 Augustus 2007 - 13:53

Kim:

Er komen nog foto's bij, maar de computer trekt het nu niet meer.. Ik doe het zo snel mogelijk!

Kus Kim

• 09 Augustus 2007 - 18:21

Tante Ineke:

Ja benji, vind je het gek dat die apen dol op je zijn? Het blijft 'n soort van familie he, en we lijken er toch ook wel op,toch?En wij eten nu eenmaal ook graag,dus je kunt het ze niet kwalijk nemen dat ze 't eten afpakken.Ik vind het heerlijk om jullie berichtjes te lezen.Het begint al op te schieten he , dus geniet wat je kan.groetjes en kusjes.

• 09 Augustus 2007 - 19:07

Jeroen:

He Benji, Kim en Paul! Ik heb net eens op mijn gemakje al jullie avonturen zitten bekijken. Mooie reis hoor!!! Geniet er nog even lekker van! Het is voorbij voor je er erg in hebt.

Groeten, Jeroen en Mieke

• 09 Augustus 2007 - 19:18

Mama En Ton:

ja wat moet ik zegge,geweldig weer en leuke foto's.En kim heb je crocs gekocht?? hele leuke foto van jullie twee.De tijd schiet alweer op he,geniet nog van al het moois want voor je het weet ben je thuis(zal toch wel blij zijn hoor als ik jullie weer zie).hier heeft het heel de dag geregend,dus breng wat zon mee.
    dikke kus voor jullie 3.

• 09 Augustus 2007 - 20:30

Aaron En Demi:

hoi Paul en de rest,
    Leuke foto's
    Kom je daar geen enge beesten tegen?
    Hoe is het eten daar?
    Nog veel plezier

Groetjes Aaron Marit(mijn vriendin) en Demi

• 09 Augustus 2007 - 21:04

Kees:

Hoi

Alweer mooie foto's en een schat aan ervaring rijker. Tot spoedig weerziens want het einde begint in zicht te komen voor jullie.
    Ik zal blij zijn als er weer wat leven in de brouwerij komt door jullie.
    Groetjes.

• 10 Augustus 2007 - 06:14

Britt En Claudie:

Hallo paul en de rest,

Wij hebben net even jullie verhalen gelezen en foto's bekeken en zien nu groen (van jaloezie). Wat ziet dat er allemaal super uit!!! Geniet nog van de komende dagen doen wij ook vanuit een regenachtig Breda (Bleeh)

Groetjes Britt en Claudie

• 10 Augustus 2007 - 07:20

Wim:

Paul je werk bij OZ loopt aardig op. Ik zou maar snel terugkomen!!