Ons avontuur inclusief kakkerlakken ;-) - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Kim Honcoop - WaarBenJij.nu Ons avontuur inclusief kakkerlakken ;-) - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Kim Honcoop - WaarBenJij.nu

Ons avontuur inclusief kakkerlakken ;-)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim

06 Augustus 2010 | Vietnam, Hoi An

We zijn weer een paar dagen verder dus weer tijd voor een berichtje!

De trip naar Halong Bay op de boot was super! 's Ochtends met een busje naar de haven toe om daar op onze boot te stappen samen met nog 10 anderen, waaronder een Frans gezin, 2 meiden uit Singapore en 4 meiden uit Amerika. Prima gezelschap dus!
Het weer trok gelukkig ook een beetje bij, dus de trip kon beginnen! Onder het varen kregen we een heerlijke Vietnamese lunch, het eten is echt lekker! Na een poosje varen stopten we bij een grot... Jullie denken vast: "weer een grot", maar ook deze was weer schitterend. Helemaal door de special effects (gekleurde lampen).
Na de grot hebben we door de baai een stukje gekayakt en gezwommen. Uiteindelijk hebben we nog een stukje gevaren om daar het anker uit te gooien voor de nacht. 's Avonds tijdens het eten zagen we dat we niet de enige bewoners waren op de boot... Een stuk of 100 kleine kakkerlakken kropen werkelijk overal (naja niet bij onze tafel of op ons maar verder overal). Ieuuuwww! Daarbij had ik als enige op de trap een rat gezien, maar niemand geloofde mij tot dat deze rat zich nog een keer liet zien en meteen een kunstje deed. Hij probeerde namelijk een trap met erg hoge treden op te lopen, wat niet al te makkelij ging. Een grappig gezicht voor de meeste onder ons!
Na het eten en de schrik hebben we vooral gedronken en gekletst met iedereen om af te sluiten met KARAOKE! Ik had 's avonds wel moeite om in slaap te komen, want kon alleen maar denken aan beestjes..
De volgende ochtend vroeg er weer uit om te ontbijten en te gaan varen.
Eenmaal terug in de haven stond ons busje weer te wachten om terug te gaan naar Hanoi. Terwijl wij in het busje zaten brak de hemel open en stonden de straten al snel blank...

Aangekomen in Hanoi hebben we even gedoucht en een taxi gepakt richting vliegveld voor onze vlucht naar Danang (ligt midden Vietnam). Helaas was deze 1,5u vertraagd, maar ik had m'n puzzelboekje bij me en zo hebben we ons toch bezig kunnen houden ;-) We hebben maar liefst 3 Zweedse Puzzels ingevuld, haha..
In Danang aangekomen (wat niet echt toeristisch is) bleken veel betaalbare hotels vol te zitten. Uiteindelijk toch iets gevonden, wat belachelijk duur was voor de kamer (35euro= echt veel voor daar) maar ach, je moet iets.. Onze kamer leek meer op een slaapzaal van het personeel met 3 grote vieze bedden naast elkaar. Bij binnenkomst werden we meteen verwelkomt door een kakkerlak. Aangezien Benji een fobie heeft voor die beesten, hebben we er de prullenbakemmer overheen gezet en de gaten dicht geplakt met ducktape (toch handig dat we dat hebben meegenomen).
Gelukkig hadden we allemaal onze lakenzak bij, waardoor we geen direct contact hoefden te maken met het bed ;-)
Nou 's ochtends snel weg daar en een bus gepakt naar Hoi An waar we nu zitten. Hoi An is een klein plaatsje halverwege Vietnam. Op 20min afstand ligt een strandje wat we morgen gaan bezoeken. Ben ik echt even aan toe! Verder weten we het nog niet, dus gaan we ons maar even inlezen.

Paul is nu bezig met de foto's dus hopelijk staan die er straks op!

We keep in touch! xxx

• 06 Augustus 2010 - 09:24

Tante Ineke:

Hallo jullie alle 3.Ik heb net het verslag gelezen en zit nu nog 'n beetje na te rillen. Wauw, dat jullie gewoon gaan slapen met al die beesten om je heen.brrr.Kim ik heb je geprobeerd te bellen met skype maar ik kreeg 'n vietnameese vrouw aan de phone en die brabbelde wat. Maar wat? Jammer. misschien probeer ik het nog wel eens.nou nog veel plezier.groetjes.xxx

• 06 Augustus 2010 - 09:40

Kees:

Hoi luitjes.
    Wat een beestebende maken jullie ervan. Is het geen kakkerlak dan wel een rat. Je moet maar zo denken. Je moet er wat voor over hebben om al dat moois te kunnen zien (mooie foto's van natuuromgeving)Veel plezier aan het strand en hopelijk blijft het wel droog daar. Groetjes en we kijken weer uit naar het volgende verslag met foto's.
    Groetjes Kees & Jeanne

• 06 Augustus 2010 - 09:41

Freya:

Wauw... klinkt allemaal weer erg goed zeg!
    Geniet nog maar ff verder jullie.

XX

• 06 Augustus 2010 - 10:59

Ton:

Hoi wereldreizigers. weer een leuk verslag en dan ook nog leuke foto's. Wij zijn jullie stiekum achterna gereisd met de picanto van kim. Het was wel even schrikken toen jullie een foto van de auto maakten. gelukkig hadden we een ander nummerbord erop gedaan...(geintje)
    Ik krijg echt zin om ook die kant op te gaan hoor, ziet er allemaal prachtig uit en is zeker de moeite waard zo te lezen. ben weer benieuwd naar het volgende verslag en foto's.
    Groetjes en een dikke kus voor kim.........
    Ton

• 06 Augustus 2010 - 11:13

Mama:

GEWELDIG weer,wat moet ik nog meer zeggen.
    O ,ja rust ook uit he daar heb je ook vakantie voor,als jullie terug komen moet je er weer tegenaan.
    Dikke kus voor jullie.

• 06 Augustus 2010 - 14:36

Brigitte Ger:

Hoi wereldreizigers , wat een geweldige vakantie hebben jullie ,en wat een leuke foto s, die van kim en benji is erg mooi !!Maar ook jou picanto ben je niet vergeten he!! Sraks weer lekker rondcrossen. En kakkerlakken en ratten ,ja daar zou ik ook niet echt gelukkig mee zijn ,maar ja die zitten daar nou eenmaal veel . Nou verder veel genieten ,voorzichtig zijn en nog veel plezier !!! brigitte en ger

• 09 Augustus 2010 - 05:53

Marielle:

Wat hebben jullie toch een rotleven...
    Hoe heb je trouwens die auto meegekregen in je rugzak?. Haha.

• 09 Augustus 2010 - 06:38

Britt:

Zo kim je schrijf talent komt hier helemaal tot zijn recht, ben benieuwd naar je boek ;)

Klinkt super geniet er nog van!

• 09 Augustus 2010 - 08:06

Stella:

Hellow globetrotters,

Ik heb met veel plezier de verhalen over jullie avonturen tot nu toe gelezen. Echt super en de foto's zijn prachtig!
    Ik ben jaloers!
    Veel plezier nog!!
    XX

• 09 Augustus 2010 - 18:51

Suus:

leuke verhaal en mooie foto's weer!!!
    moest wel heel erg lachen om die kakkerlak!! geen cubaans jongetje die m kon vangen deze keer he benji ;)
    xx