Tuuuut tuuuuuuuuuuuut - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Kim Honcoop - WaarBenJij.nu Tuuuut tuuuuuuuuuuuut - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Kim Honcoop - WaarBenJij.nu

Tuuuut tuuuuuuuuuuuut

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim

03 Augustus 2010 | Vietnam, Hanoi

Wat fijn dat internet zo makkelijk toegankelijk is, want nu kunnen we regelmatig iets van ons laten horen. We hebben nu zelfs gratis internet op onze hotelkamer!

Even terug naar waar we in het vorige bericht waren gebleven... De 2e dag in Vang Vieng zijn we 's ochtends gaan kayaken en dit was echt gaaf!! Het dream-team (Paul en ik) zaten samen in een kayak en Benji werd opgescheept met een Koreaan die beter was in achteruit peddelen dan vooruit. De Koreaan was notabene zelf nog wel een schipper zei hij.. Nou wij vragen ons af op wat voor boot?!
Maar goed, we begonnen aan de tocht. De eerste 5 minuten was de Koreaan al bijna 2x verzopen. Gelukkig was Baywatch-Benji in de buurt om hem te redden toen hij tussen de struiken en de kayak vastzat. Paul en ik zijn 3x omgekiept, af en toe was er toch best een flinke stroming. Best stoer om daar met je kayak door heen te gaan!
Na 2 uurtjes peddelen stopten we aan de kant waar we een grot gingen bekijken. De ingang van de grot was een gat van ongeveer 40x50cm... Uiteindelijk zijn we er allemaal door heen gekomen, vraag me niet hoe ;-) Nou gat 1 doorstaan, gat 2 aan de beurt... Dit was echter nog krapper, maar ook dit is gelukt! In de grot kregen we kaarsjes om wat te kunnen zien. Het was ontzettend glibberig, dus voor je het weet zat je weer op je gat. In de grot moesten we stukken zwemmen (met kaars) en af en toe ook echt klimmen, maar het was echt super! Helaas hebben we geen foto's, maar dat was echt niet mogelijk.

Na het kayakken hebben allemaal gedoucht, want we waren echt vies. Vervolgens zijn we een hapje gaan eten en hebben we ongeveer 20 afleveringen Friends gekeken.. In Vang Vieng staat overal de tv aan en Friends is favoriet.
De volgende ochtend zijn we op tijd opgehaald en zijn we met een busje naar Vientiane gereden. We zouden om 12u bij het vliegveld aankomen, maar om 13.15u waren we er pas. We liepen al gehaast met onze tassen naar de incheckbalie, maar uiteindelijk waren we nog een van de eersten ;-)

De vlucht ging goed (met een propellor-vliegtuigje) en 1,5u later waren we in Vietnam! Vanuit daar een taxi gepakt naar het centrum van Hanoi (hoofdstad Vietnam) en daar zijn we nu nog. Gisteravond hebben we met de locals op straat gegeten en vandaag Hanoi verkend. Wat een stad! Alles rijdt hard en kriskras door elkaar. Iedereen tuutert Oversteken is een levensbedreigende situatie, maar zolang je je ogen dicht doet en zachtjes loopt rijdt de rest (meestal) om je heen.

Morgen gaan we voor 2 dagen naar Halong Bay. Daar slapen we op een boot en kunnen we zwemmen, kayakken en zonnen. Het schijnt er mooi te zijn!
Donderdagavond vliegen we door naar Da Nang. We wilden dit met de trein doen, maar de bedjes hierin waren al vol voor die dag. We houden jullie op de hoogte!

Mzzls xXx van ons!

• 03 Augustus 2010 - 10:56

Tante Ineke:

Wat 'n geweldig verslag om te lezen en wat heerlijk dat jullie alles zo aandurven.Ik geniet ervan.Wel fijn dat jullie toch ook jullie rustmomenten hebben.Enne dat van dat boek schrijven, ik vind het 'n leuk idee. Maar er is al zo weinig vrije tijd.groetjes en xxxx

• 03 Augustus 2010 - 11:07

Marloes:

Klinkt goed Paultje, have fun!!

• 03 Augustus 2010 - 11:20

Mieke:

OHHHHHHH dat klinkt allemaal veeeel te leuk!!!!

nog veel plezier!!

Grtjs van de van Baveltjes!!!

• 03 Augustus 2010 - 14:18

Mama:

Globetrotters,weer een leuk verslag. jullie kontjes zien wat af zeg deze vakantie.
    geniet and have fun.
    xxx.

• 03 Augustus 2010 - 16:43

Karin:

Wat een avonturen...geweldig! In de bus met schumi leek me minder prettig, poehee haha, met hoogtevrees Kim ;-)...toch maar een emdr-etje de volgende keer haha! Geniet van alle mooie en onvergetelijke avonturen! Groetjes Karin en Kris

• 04 Augustus 2010 - 05:03

Kokoksnoten Tuin:

He Globertrotters,

Vergeleken met jullie hebben wij toch erg veel geluk gehad met de bus tussen LuangPrabang en VV! Gelukkig heel aangekomen en kunnen je terug kijken op weer een "vet" avontuur! Maar dan moet je niet tegen een scooter aanlopen in Hanoi... Volgens mij hebben jullie een prima hotel, wat is de naam ervan? Aangezien wij achterlopen op jullie kunnen we de tips goed gebruiken!!! Wat een vette foto trouwens van die maf uit LuangPrabang! Ga ik even kopieren... We zijn sinds gisterenavond terug uit NongKiauw en Meuang Ngoi Neua of zoiets. In het laatste was het best vet, alleen stroom tussen 6-10 uur 's avonds, dus plassen naast de pot in het aarde donker was een feit! Gelukkig douche je hier overal in de toilet, dus uiteindelijk maakt het niet uit ;-)
    Geniet er weer van en we blijven je volgen voor de tips!

Groetjes Jeroen en Yvonne

• 04 Augustus 2010 - 09:54

Kees:

Hoi wereldreizigers.
    Een reis vol avonturen lees ik. Doe wel voorzichtig he met kayakken etc. Ben benieuwd naar jullie volgende verslag en de avonturen die jullie dan weer beleefd hebben.
    Groejes Kees & Jeanne.

• 04 Augustus 2010 - 10:54

Famvandernat:

lieve drie.
    wat een prachtig verhaalweer op de pc van jullie echt dank julie wel het is echt genieten,al houden we soms ook ons hart vast!!!
    fijne verblijf en tot gauw.dick en ans

• 04 Augustus 2010 - 16:33

Ton:

Ja weer een leuk verslag. als ik het allemaal zo lees krijg ik er echt weer zin in. Geniet verder van alles.
    Groetjes, ton

• 04 Augustus 2010 - 18:11

Krista:

Super om al die verhalen te lezen. Jullie beleven de plekken die jullie bezoeken zo echt en volledig door deze manier van reizen en vakantie vieren.

Geniet ervan!