Heb jij nog gevoel in je benen? - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Kim Honcoop - WaarBenJij.nu Heb jij nog gevoel in je benen? - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Kim Honcoop - WaarBenJij.nu

Heb jij nog gevoel in je benen?

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim

28 Juli 2010 | Laos, Luang Prabang

Hier weer een berichtje vanuit Laos!
Afgelopen maandag zijn we vanuit Chiang Mai met een busje richting Chang Kong gegaan. Dit tochtje duurde 4,5uur, maar was opzich goed te doen! Changkong ligt aan de Mekong rivier helemaal boven in Thailand. We hebben hier via een longtailbootje de Mekong overgestoken en toen waren we al in Laos(Huay Xai heet het dorpje)... Easy dus! Daar even alle papieren geregeld, visum in ons paspoort en op zoek naar een slaapplek. Ook deze hadden we snel gevonden, aangezien Huay Xai bestaat uit een lange straat ;-)
We vonden een leuk guesthouse van een oud dametje die alles lekker op haar gemakje deed. Prima dus! 's Avonds hebben we aan de Mekong gegeten en hebben de mannen (hoe romantisch) samen een Laos BBQ gedaan. Dit houdt in dat je in het midden van je tafel een soort fonduepan krijgt met bouillon en een bakplaatje in het midden. Verder krijg je dan vis, kip, groenten en noodles en bakken maar! Was erg lekker en leuk om te doen.. Toen we terugkwamen nog even wat gedronken op ons balkon en lekker ons mandje in.

De volgende dag vroeg opgestaan want we moesten op tijd bij onze slowboat zijn. Zeer benieuwd en met gekochte berenkussentjes onder de armen gingen we op pad. We waren een van de eerste op de boot en dachten toen nog dat de houten plankjes (bankjes) eentje voor ieder was. Nou nee... op die bankjes moest je met z'n 2en zitten en was je aan de late kant dan kan je op de grond zitten. Uiteindelijk vertrokken we dan allemaal en was het best gezelig en vooral een mooie omgeving! Op een gegeven moment voelde je toch echt je kont niet meer en begonnen je benen ook af te sluiten van enige bloedsomloop. En dat ondanks onze berenkussentjes ;-) Dus dan maar even staan en zitten en nog eens staan en zitten.. Ruimte om te lopen was er niet, maar ach we wisten van te voren dat het geen cruise zou zijn. Na 7uur varen waren we dan eindelijk in Pak Beng. Een zeer klein dorpje waar we die nacht zouden slapen. Ook daar hadden we weer een prima guesthouse en sliepen we met z'n 3en op een kamer. 's Avonds lekker gegeten en nog wat gedronken met andere backpackers. Leuk om anderen te ontmoeten en hun verhalen te lezen.
Vanochtend weer op tijd eruit om ditmaal 8uur op de boot te gaan zitten. Achteraf bleek dit een stukje korter en ging de tijd ook veel sneller. Beetje kletsen met anderen, lezen, spelletje spelen, maar vooral van het uitzicht genieten. De Mekong zelf is bruin en niet schoon, maar de bergen er omheen zijn prachtig. Alles mooi groen en verschillend!

Nu zijn we inmiddels in Luang Prabang een wat groter stadje in Laos. We hebben een mooi guesthouse\hotel met 2 kamers en zelfs airco (dat is hier namelijk wel een uitzondering). De mensen zijn super aardig en willen alles voor je doen. Vanavond maar eens bekijken wat we morgen en de komende dagen willen doen...
We houden jullie op de hoogte!!

Foto's volgen later, want die kunnen we hier nu niet uploaden. Internet is wel goed en vrij snel, dus hopen jullie regelmatig te kunnen voorzien van de nodige berichtjes. Leuk om alle reacties ook te lezen van de lezers!

We keep in touch...
XxX Superrrr team!

• 28 Juli 2010 - 12:42

Brigitte Van Biesen:

hallo superrr team !! Hier een berichtje van mij,goed te horen dat alles goed gaat. Het word weer een heel avontuur .Geef je ogen goed de kost zodat je ons veel kunt vertellen,en wie weet gaan wij volgend jaar ook naar Laos!En volgens mij is het eten ook lekker want dat is niet geheel onbelagrijk voor mij !! Nou ,geniet ervan een dikke kus van ons !!!

• 28 Juli 2010 - 13:08

Kees:

Hoi luitjes.
    Fijn te horen dat alles voorspoedig verloopt en dat jullie genieten. Gisteren sprak ik iemand uit Chaam en haar 2 dochters waren nu met de fiets Vietnam aan het doortrekken. Misschien kom je ze nog tegen daar.
    Groetjes en tot horens.

• 28 Juli 2010 - 14:35

Lisette:

Leuk weer iets te horen,en hoe gaat het met de kontjes van jullie.Och neem ergens een lekkere massage en
    hup dan kan hij weer.

• 28 Juli 2010 - 14:37

Vervolg:

ja ik ben niet zo goed met de p.c he deed weer eens iets fout maar enfin. Geniet verder en maak ons maar warm om volgend jaar ook te gaan.
    Love you.XXX.

• 28 Juli 2010 - 16:36

Ton:

Hoi wereldreizigers. Ik heb jullie verslag gelezen en dacht bij mezelf................. oei !!!!! zo lang op een houten bankje. Dan voel je je kont inderdaad niet meer. Maar het was weer een mooie ervaring las ik dus kan dat ongemak er wel bij. Fijn is het dan als je weer een wat luxer verblijf hebt he. Nou ik zie jullie volgend verslag wel weer tegemoet. Enne kim, je auto rijdt super ! Groetjes en voor kim een dikke kus, en tot horens weer. Ton

• 29 Juli 2010 - 08:00

Tante Ineke:

hello, mopkes.
    Nou dat was niet echt lekker denk,maar ik vroeg me af , wat zijn in godsnaam berenkussentjes...
    Nou hopelijk werkt alles weer naar behoren,Ben wel heel benieuwd naar de foto's. Ís het weer niet te warm om dingen te ondernemen? Ik denk wel veel aan jullie hoor! Hele dikke kus voor allemaal.Groetjes

• 29 Juli 2010 - 08:53

Petra:

Fijn dat er weer een bericht is van jullie, en zo te lezen gaat het allemaal zeer voorspoedig (op wat kleine ongemakjes, haha) ben benieuwd naar de foto's, liefs van ome Ad en Peet

• 29 Juli 2010 - 11:34

Suus:

haha nou jullie zitbotten zijn ook weer goed getraind lees ik ;)
    mis jullie wel hoor!!! geniet er maar lekker van en we zien jullie volgende berichtje wel weer verschijnen...
    dikke kus van mij

• 30 Juli 2010 - 04:19

Kees:

Paul,Kim,Benji
    Het waren geen 2 dochters van de vrouw uit Chaam, maar haar dochter met haar man. Ze zijn kennelijk pas getrouwd. Misschien hoor je er iets van want we hebben je siteadres doorgestuurd. Groetjes weer en veel plezier.

• 01 Augustus 2010 - 13:37

Siga:

Hoi moppies,

Leuk om jullie verhalen te lezen! Marlou vriendin van mij zit ook in thailand! Cameron Higlands in met thee en ook een waterval heeft ze bezocht ennne natuurlijk de full moon party! En ook de Taman Negara (jungle) Ze reist nu nog 2 weken alleen verder, miss zien jullie dr nog wel, al is die kans klein ;)
    Ben ook zo benieuwd naar jullie foto,s.. Is natuurlijk reden voor een feestje he!

Nou ik kijk uit naar het volgende avontuurlijke verhaal.
    Dikke Kus