And we're back! - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Kim Honcoop - WaarBenJij.nu And we're back! - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Kim Honcoop - WaarBenJij.nu

And we're back!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim

26 Juli 2007 | Thailand, Kanchanaburi

Afgelopen dinsdag stond 's ochtends om 7.00 uur onze prive chauffeur klaar, genaamd Wax, met een busje met airco. Als eerste zijn we zo'n 100km naar de drijvende markt gereden. Hier zijn we in een bootje gestapt en hebben we alles mooi kunnen zien en proeven.
Vervolgens zjn we op weg gegaan naar Kanchanaburi richting de Birma spoorlijn. Hier aangekomen zei onze chauffeur dat het leuk was om met de plaatselijke trein mee te rijden naar het volgende station, en niet met het kleine toeristische treintje wat in 15 min. op en neer rijdt. En inderdaad dit was een hele leuke ervaring! We reden over de birma spoorlijn door een prachtig landschap. Bij het volgende station aangekomen na ongeveer een uurtje rijden, konden we een thaise lunch nuttigen. Dit was erg goed te doen! Onze chauffeur stond ondertussen netjes te wachten totdat wij klaar waren met eten, om door te gaan naar de Tiger Temple. We keken hier allemaal erg naar uit en waren dan ook benieuwd wat we konden verwachten. Nou daar aangekomen konden we inderdaad op de foto's met tijgers en ze ook aaien, maar ik (Kim) vond het toch een beetje zielig. Het was allemaal erg toeristisch en de mensen gingen aan de lopende band op de foto met die beesten.
Maar goed, het was wel een leuke ervaring om mee te maken.

Aan het einde van deze dag zijn we afgezet in Kanchanaburi en hebben we hier zelf een hotel gezocht. Dit was goed te doen en uiteindelijk zijn we beland in een guesthouse speciaal voor backpackers. Het was hier erg gezellig en er hing een leuk sfeertje. De accommodatie was simpel (soort van hutje met een koud water douche), maar dit had z'n charmes zeker!
We hebben hier 's avonds lekker gegeten en gedronken en zijn uiteindelijk niet te laat gaan slapen. Want de volgende dag stond onze vriend Wax om 8u weer klaar om naar de Erawat watervallen te rijden die liggen in het Erawan National Park. Het was een pittige tocht om boven aan de waterval te komen, en ik had er soms best moeite mee, het was ook ontzettend warm. Maar je krijgt er wel iets supers voor terug! Bovenin hebben we gezwommen en genoten van de natuur.

Vervolgens zijn we terug gereden voor een lunch op een boot op de rivier van Kanchanaburi. En zijn we hierna langs het war cementary (begraafplaats) en het war museum gegaan. Toch interessant om dit te zien en verhalen over te lezen.

Eind van de middag begon de tocht van 2u terug in de auto naar Bangkok om hier de trein naar Chiang Mai te gaan pakken.

Ik moet zeggen dat de mensen hier in Thailand super aardig en vriendelijk zijn. Ze willen je overal mee helpen en lachen altijd naar je. Ook is het mooi om te zien hoe zij met het boedhisme om gaan, het is geen geloof maar een levenswijze.

Bij deze geef ik het stokje door aan Paul en Benji over ons avontuur in Chiang Mai.

Liefs Kim

ps: foto's volgen nog!

• 26 Juli 2007 - 10:40

Kees:

Fijn te horen dat jullie zo genieten. Ik ben benieuwd naar jullie foto's. Groetjes Kees

• 26 Juli 2007 - 14:09

(schoon)mama:

kijk zo vaak op de mail of er iets te lezen valt en ja hoor ff tussendoor naar huis(ben aan het werk)en er staat weer wat.Geweldig dat jullie het zo goed naar je zin hebben en dat alles lukt om te zien.Hoe kom je nou eigelijk aan een chauffeur en zo?En hoe is het weer?
    Ik vind het allemaal wel spannend.Ook is het wel erg stil thuis hoor. nou tot gauw weer he.Knuffel en een dikke kus.

• 26 Juli 2007 - 14:28

Ton:

Als ik je verslag zo lees kijg ik echt zin om ook daarheen te gaan. Fijn dat jullie het zo goed hebben daar en dat de reis zo goed bevalt. Ik ben uiteraard ook heel benieuwd naar jullie verhalen als je weer thuis bent en naar de foto's. maar eerst maar even genieten verder. Dikke kus voor jou en de groetjes aan Benje en Paul.

• 28 Juli 2007 - 11:23

Tante Ineke:

Zijn jullie bij"die tijgers geweest"van animal planet?Viel dat nou echt tegen?Ik wil daar straks alles over horen hoor.Ben heel benieuwd naar jullie foto'S.Groetjes,ik denk veel aan jullie

• 02 Augustus 2007 - 10:42

Sloes:

Wouwww Mensen !!

Ben Jaloerz op jullieee !!:)
    Fantastisch daar
    Veel plezier en geniet ervan
    X Marloes