Een update vanuit het Noorden! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Kim Honcoop - WaarBenJij.nu Een update vanuit het Noorden! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Kim Honcoop - WaarBenJij.nu

Een update vanuit het Noorden!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim

26 Juli 2007 | Thailand, Chiang Mai

Hierbij hebben wij het stokje overgenomen van kim om iets te vertellen over onze reis naar Chiang Mai.
We vertrokken met de nachttrein om 19.35 uur vanaf de azuurblauwe stationshal, gevuld met heerlijk ruikende dieseldampen.
Maar helaas voor Benji mocht hij hier niet roken !! Alsof die paar wolkjes nog iets uit zouden maken...

Op het moment dat we de trein instapten, zagen we dat de zit-/slaapvertrekken niet veel groter waren dan het eerste het beste hondenhok in het asiel.
Maar dat heeft wel iets.
Tijdens de reis zouden we een aantal keren stoppen en vanaf een uur of 21:00 werden door de medewerkers de bedjes klaargemaakt.

Kim liet zich al gauw beetnemen door Klaas Vaak en wij zochten de restauratiewagon maar eens op.
Samen met twee nederlandse dames dronken we daar een lekkere Singha en genoten we van de lallende Engelsen en Thaien, die stonden te roken op plekken waar de nicotine aan de muur geplakt zat.
Mooi dus !!

Om 0:00 uur moesten we gaan slapen van de cond(ictator)ucteur, dus doken we braaf in onze nestjes.... Ja echt waar... nestjes !! Veel meer ruitme dan de gemiddelde legbatterij-kip hadden we niet.
Maar onze gezichten bleven lachen !

In Chiang Mai aangekomen na een relatief soepel verlopen reis, was het idee van Kim om lopend naar ons hotel te gaan. Met 15kg aan tassen om je lijf heen geplakt, was dit een uitstekend idee en we liepen dan ook als een pakezel over straat terwijl de taxi’s ons meerdere malen lastig vielen.

Eenmaal aangekomen in het hotel konden we eindelijk onze broeierige, stinkende kleren uit de tassen pakken en naar de wasserette brengen.

Om de omgeving even te kunnen gaan verkennen, zijn we met een plattegrondje de straat op gegaan.
Een hele andere sfeer dan in Bangkok, met oprecht vriendelijk mensen die je ook echt willen helpen.

Zo kwamen we op diverse plaatsen door tips van toegeschoten Thaise mensen.
Jack, de manager van het vliegveld in Bangkok. Okinamwajdodsnaikhksd, de oude monnik, die ons wees op een goed travel agency om een trek te boeken.

Zo kwamen we ook toevallig uit bij een tempel waar het jaarlijks ritueel monikje scheren gehouden werd. Leuk om te zien!
Nu zitten we in een internetcafe waar we zo weg moeten om de trek te gaan betalen en kennis te maken me de groep.

Tot zo ver dit verslagje !!

Tot gauw !

Benji, Kim en Pol

• 26 Juli 2007 - 10:47

Kees:

Zoals ik al bij het bericht van Kim had geschreven. "Fijn te horen dat jullie het zo naar je zin hebben" Groetjes Kees.

• 26 Juli 2007 - 12:12

Tante Ineke :

Ja luitjes dit riekt naar avontuur.Heerlijk.Ja benji zo is dus het hondenleven,klein mandje ,lekkere geurtjes.Je moet alles eens meemaken.Zo polleke goed verslagje gemaakt.En Kim houd ze weg bij die mooie thaise meisjes hoor.Is het eten lekker?En kun je jezelf verstaanbaar maken of spreken ze aardig engels?Ik zie al weer uit naar het volgende verslag.groetjes

• 26 Juli 2007 - 13:13

Dikkie:

he Paulus, goed om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt hier is het toch ellende.. Heb je in ieder geval iets te vertellen als we straks weer lekker in de collegebanken zitten;).. Have Fun nog daar groet Dikkie

• 26 Juli 2007 - 14:13

Lisette:

leuk geschreven ga zo door.XXXXXXXXXX

• 26 Juli 2007 - 14:22

Petra:

Hoi wereldreizigers, leuk om te lezen hoe jullie het hebben.
    Zo reizen we tch een beetje mee.....
    nog veel plezier!!

• 26 Juli 2007 - 14:33

Ton:

als ik jullie verslagen lees dan druipt het genot dat jullie hebben van de reis eraf. Fijn, geniet ervan. Ik vind het heerlijk dat jullie zo genieten.

• 26 Juli 2007 - 15:00

Marit:

Heej vakantiegangers...
    Wat leuk om te horen dat het allemaal goed met jullie gaat!!!;)
    Jullie hebben al veel gelopen en gezien als ik het zo hoor...:D
    Jullie hebben gelukkig beter weer als ons... Al die regen!!!
    Wel balen van de slapplaats in de trein...;) haha dan is je eigen bed eigenlijk wel lekker toch...;)
    Leuk om het allemaal mee te maken en te zien...
    Heel veel plezier nog daar... leuk dat jullie alles goed bijhouden via de site...
    Tot ziens reizigers...
    Kus marit(k)

• 26 Juli 2007 - 17:27

Mmmmark:

Geen bedjes van Wijers in die trein dus?

• 27 Juli 2007 - 08:55

Freya:

Leuk joh om alles zo te lezen!! Wat een hondenleven hebben jullie toch ook he...

• 27 Juli 2007 - 09:07

Lian:

he paul en kim
    zo te lezen is dit nu al een reis om nooit te vergeten veel plezier
    gr. uit bavel

• 27 Juli 2007 - 20:32

Yolande En De Rest:

hallo lieverds kijken jullie wel uit en goed op elkaar passen en geniet overal goed van en tot gauw maar weer kus tante yolande

• 28 Juli 2007 - 20:51

Van Dunneke:

Hey lekker trio,

Weer helemaal top om die kleurrijke verhalen van jullie te lezen. Ik leef met jullie mee en ik moet zeggen dat me dat goed bevalt. Veel plezier nog. Ik neem tijdens 'de acht' een extra biertje op jullie gezondheid!

xxx

• 29 Juli 2007 - 09:14

Sjef En Jeanne:

Komt ons bekend voor alleen dat lopen met die tassen hebben wij decadent als we zijn niet gedaan.

• 29 Juli 2007 - 09:15

Sjef: