In the jungle, the mighty jungle....(dag 1) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kim Honcoop - WaarBenJij.nu In the jungle, the mighty jungle....(dag 1) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kim Honcoop - WaarBenJij.nu

In the jungle, the mighty jungle....(dag 1)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim

29 Juli 2007 | Thailand, Bangkok

Hier een verslagje van onze 3-daagse trek in het Noorden van Thailand. Het was in 1 woord fantastisch!! We zullen beginnen bij dag 1:
's ochtends werden we in ons hotel opgehaald door een jeep met onze gids Toto. Vervolgens reden we door om de rest van de groep op te halen. Onze groep bestond uit 2 meiden uit Zwitserland (allebei begin twintig), een stel van eind dertig ook uit Zwitserland en 2 jonge gasten (begin twintig) uit Canada. We hebben ons engels en frans weer even goed kunnen ophalen!
Na een half uurtje rijden kwamen we aan bij een lokale markt, hier mochten we ff rondkijken en water kopen. Je zag echt de gekste dingen op de markt, van allerlei groenten en fruit tot levende paling in een zakje, insecten als snack en iets wat op vloeibaar varkensvet leek (het kan oo het eindproduct zijn van liposuctie), bah! Het eten in Thailand is trouwens erg goed en zowel voor mensen die van heet eten houden als van normaal is er altijd wel iets.
Na de markt te hebben bezocht, kwamen we na een rit van een dik uur aan bij een bergstam. Hier hebben we geluncht en even door het dorp gewandeld. In de bergen leven verschillende stammen, allemaal met hun eigen kleur kleding en een eigen dialect.
Vanuit deze plaats zijn we te voet verder gegaan de bergen in. Hier begon de trek en dat was meteen te merken, het was erg warm en meteen al bergopwaarts. Het zweet liep al snel met stralen van ieders hoofd. Na 3u lopen in de zon op paden en dwars door de jungle heen kwamen we aan bij ons "hotel" voor de nacht. Een grote hut met 2 tafels erin en aan de zijkant allemaal matjes om op te slapen. Heel primitief maar perfect op dat moment. Achter de hut kabbelde een beekje en dat was natuurlijk ideaal om je even op te frissen. De plaatselijke bewoner van deze hut had voor ons gekookt met ingredienten uit de jungle en de markt, het was heerlijk! Na het eten werd er nog een plaatselijke sigaar gedraaid van bananenblad en sterke tabak. Goed te roken volgens Benji.
's avonds hebben we met z'n allen gekletst, gedronken en spelletjes gespeelt om vervolgens rond 23u onder de klamboe te kruipen.
Dag 1 was in ieder geval al super verlopen, op naar de volgende....