In the jungle, the mighty jungle... (dag 2) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kim Honcoop - WaarBenJij.nu In the jungle, the mighty jungle... (dag 2) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kim Honcoop - WaarBenJij.nu

In the jungle, the mighty jungle... (dag 2)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim

29 Juli 2007 | Thailand, Bangkok

Na goed geslapen te hebben, vertekken we na een goed ontbijt weer de jungle in. De trek die we vandaag afleggen is pittig, zo lopen we veel bergop en op paden die erg smal, glad en moeilijk te lopen zijn. Je moet je goed concentreren en kijken waar je je voeten neer zet.
Na een 1,5u lopen komen we aan bij een waterval midden in de jungle, hier kunnen we ons even lekker “douchen” en genieten van de omgeving. Vervolgens gaan we verder en hier verliezen we Kim bijna. Ze glijdt uit en bengelt met d'r benen over het randje... Benji en Paul tillen haar op en der is niks aan de hand. Best gaaf eigenlijk ;-)
Het is echt klauteren en klimmen, maar uiteindelijk komt iedereen veilig aan op de top van de berg. Hier heeft de gids bananenblad pakketjes bij met noodles erin, met zelfgemaakte bamboe eetstokjes werken we deze naar binnen, het smaakt goed!
Na de lunch trekken we verder voor zo’n 1,5uur om vervolgens onderaan de berg aan te komen. Hier wachten 4 grote olifanten op ons, wat een mooie beesten zijn dat zeg. Met z’n drieen mogen wij op de grootste olifant gaan zitten, wat is dit hoog maar gaaf! Het is even wennen, maar het is echt super. Op een gegeven moment gaat Benji zelfs in z’n nek zitten. Onderweg eet de olifant nog een half maisveld en meerdere bamboe planten op. Na een tocht van een dik uur komen we aan bij een bergstam waar we de komende avond en nacht te gast zijn. Hier hebben we een geimproviseerde douche en weer een grote hut om met z’n allen in te slapen. De tafel staat buiten en hier wordt weer de nodige gezelligheid gedeeld. Voor het eten trekken wij met z’n drieen het dorp in en mogen we deelnemen aan een special feestje van de stam. Zij vieren namelijk “nieuwjaar” omdat het regenseizoen die dag is begonnen. De stam maakt samen muziek en dansen op deze muziek met speciale kleding aan. Wanneer Paul begint de filmem vinden ze dit allemaal fantastisch om te zien. De kinderen in dit dorp zijn ontzettend schattig, je zou er zo een paar mee naar huis willen nemen.
Vervolgens gaan we lekker eten met z’n allen en hierna nog wat natafelen. ‘s avonds wordt er een kampvuur gemaakt en komt de lokale bevolking voor ons zingen. Uiteraard moeten wij dit ook en “ altijd is kortjakje ziek”, “klein klein kleutertje” en “ het land van maas en waal” wordt goed vertegenwoordigd door team Holland (wij dus). Iedereen is toch best moe en we kruipen dan ook rond 23u ons “bed” in. Op naar dag 3…..

• 29 Juli 2007 - 16:04

(schoon)mama:

heb weer uitgekeken naar een bericht van jullie,ik vind het echt helemaal geweldig als ik de foto's zo zie,zie ik mezelf in jullie.Gaaf he en al die indrukken die je op doet.slaan jullie nou het drielandenpunt over of zijn jullie daar al geweest?
    nou op naar de volgende ronde,ben weer stik benieuwd
    love you. mama